dinsdag 5 mei 2015

Simone Geel-Herlaar officieus uitgenodigd voor Masters Event tijdens WK 2015 Beijing.

Voor de topatleten in de atletiek draait het dit seizoen vooral om het Wereldkampioenschap 2015 in Beijing, dat eind augustus gehouden wordt. 
Nieuw dit jaar is dat er ook een Masters Event zal plaatsvinden. Voor de mannen is dat een 800m 50+ en voor de vrouwen V50+ een 400m. Vanuit de beste prestaties 2014 en 2015 worden de beste atleten uitgenodigd om deel te nemen aan deze wedstrijd.
Simone Geel-Herlaar staat op deze ranglijsten 400m v50+ op nummer 1 en maakt dus deel uit van de eerste selectie. Binnenkort verwacht zij dat de officiĆ«le uitnodiging op de deurmat ligt. 
Simone Geel-Herlaar: " Deze geweldige kans om tijdens zo'n grote wedstrijd te mogen lopen wil ik natuurlijk met beide handen aangrijpen. Dit gaat bovendien de Masteratletiek een enorme boost geven. Het komt ook steeds meer in de belangstelling. 
Voor mij persoonlijk zal dit een unieke ervaring worden en ik ga er natuurlijk niet alleen maar heen om mee te doen. Nu alleen nog even kijken hoe ik dat financieel ga rondkrijgen, want twee weken voor Beijing doe ik ook mee aan WK Masters in Lyon. Ik ga waarschijnlijk alleen heen als ik een sponsor vind die mijn onkosten vergoedt. "


Geen opmerkingen: